fredag med Q och U

jag kom på förut att jag inte hade skrivit något fredags inlägg som jag skulle göra
så här kommer det

skolan idag var okej. jag hade spanska, första gången på 2 år. det var skoj. den där harriet är lite koko.
det är så här det ligger till enligt henne:
det spanska ordet qué. u:et utalas inte men är med ändå.
ni förstår ett Q klarar sig inte själv och då är det lilla u:et snäll och är med. det stora Q:et blir glad att det lilla u:et vill vara med men Q:et säger till u:et att du får vara med men du får hålla käften.
harriet längtar verkligen till den dagen då det lilla u:et ska ge igen till det stora Q:et

Kommentarer
Postat av: erica

haha vilken förklaring, är det inte enklare att bara säga att u:et inte uttalas? fast det var roligt.. det måste jag hålla med om ^

2008-08-24 @ 17:23:08
URL: http://ericaweslien.blogspot.com
Postat av: Gars

Vi fick också höra de där hela tiden på ferlin :P haha

2008-08-27 @ 12:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0