stockholm

jag åkte tidigt på lördag.
jag fick en fika på vägen.
vi kom fram och sen bytte jag väska med mormor.
min var för liten.
jag såg lindas bamse mage.
måste vara jobbigt.
mamma kom på måndag.
jag var så trött
det blev inge shopping den dagen
det tar på krafterna att leka varje dag med en 3åring
tisdag shopping.
nej inte jag. bara mamma.
eller jo.
jag köpte en dif-tröja.
vi lämnade och hämtade kelly på dagis.
förlåt
europa skolan heter de.
onsdag
lämnade vi kelly och sa hejdå
sen shoppade vi.
jag hängde med erica och hennes vänner
sen bara erica en sväng.
jag letade upp mamma och sen fortsatte vi våran shopping.
det slutade med att vi satt på stationen en tim före tåget
och vilade våra fötter.
jag fick sitta själv hela vägen hem och sova.
nästan.
den dagen var jag tydligen lik veronica maggio.
det sa i alla fall den kille som skrattade åt mig
när jag blev klämd mellan två automatiska dörrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0