fredag 6 juni - sveriges nationaldag!

och jag har fullt upp hela dagen. har nyss varit uppe i stugan och fixat med utemöblerna och grillen. vi ska grilla ikväll, tjejerna och jag. det ska bli skoj. senare på kvällen vid ungefär halv 7 eller nått ska vi in till stan för johanna ska vara med och hjälpa till när folk springer som stadsloppet. efter det ska vi nog hem till angelica en sväng och sen ner på stan igen. det är dans på torget! när det är dans på torget är det ofta värligt mycket folk. gammlingarna dansar, de vuxna sitter i öltältet och ungdomarna/ tonåringarna eller vad man ska säga hänger på stan utanför allt. man träffar många kompisar och man skrattar och har skoj så jag hoppas att det kommer bli en bra dag!

filipstad kan faktiskt vara rätt så bra ibland. vi har sveriges största marken och när det är filibjurveckan så händer det saker på stan i en hel veckan. + att på onsdagar på filibjurveckan är det dans på torget. då är det precis samma sak som idag. filipstad har även en rolig nationaldag. det händer saker hela dagen! jag giller mest ner klockan är 10,00 för då är det promenaden till torget. man börjar vid busstationen och går i en enda stor parad till torget. vi busstationen får man en ballong som är gul eller blå. när man är framme vid torget ränkar men ner och sen så släpper alla ballongerna ( som det är helium i ) och himlen förvandlas till en enda blå gul ballong himel. det är faktiskt skit roligt att se.

nog talat om det. min lillebror ringde nyss och han vill ha hjälp. han är ute på gården och har fastnat i en solstol. jag får väl gå ut och hjälpa han. det är väl sånnt en storasyster är till för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0