utekväll

filipstad, lesjöfors, tillbaka till filipstad, nykroppa och till filipstad igen

det var ungefär så min dag såg ut igår.
på dagen vid 1 åkte jag till olsson. vi gick till elin vid 4. hammarn kom och hämtade oss vid halv7. sen åkte vi till ica och köpte godis. efter det bar det iväg till lesjöfors på fest! när vi kommer till lesjö gick vi till norlingen och var där till efter 9 och sen till folkets hus där det var fest för jim som fyllde 18. vi var där en stund men det blev inge häng så vi bestämde oss för att dra till nykroppa istället där det var nykroppanatta. nykroppa firade nämligen 80år. vi gick ut och väntade och då helt plötsligt blir det lite häng. vi pratade med folket där och senare kom mona ( elins mamma) kom och hämta oss. vi åkte förs hem till elin för att fixa oss lite. och senare bar det av till nykroppa. vi gick av vid skolan där vi såg att var folk och gick och snackade med dom. senare var vi inne i parken efter att hängt utanför ett tag och träffat folk. vi gick ut igen och snackade med folk och sen så blev det lite dött med folk så vi bestämde att vi skulle hem. jag ringde till mamma så hon kom och hämtade oss.

idag: vaknade av att min telefon ringde vid 12,45. det var lillebror som ville säga att han var hemme nu efter att ha varit hos mormor hela helgen. jag som sov över hos olsson fick liv i  henne och sen fixade vi oss för att dra ner på stan. det var hjulhälga. den jätte regnade så vi gick hem till henne igen och kollade på film. pappa kom och hämtade mig när filmen var slut och nu sitter jag här av alla ställen i huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0