mysigt!

mysigt. igår runt sent-på-kvällen tiden skriker mamma till : ulf kom! skynda dig. jag som satt i rummet brevid henne springer och frågar vad det är. kolla säger hon i farten som jag springer. jag hann bara se nått svart som sparng på baksidan gården. mamma sa att det var en grävling. nyfikna som mamma och jag var fortsätter vi att kolla i fönstret. jag såg den efter en stund, en bit in i skogen. mysigt säger jag bara att veta att man har en grävling på baksidan gården.
idag, feg som jag är vågade jag inte gå och hämta posten fast jag vet att de bara är vakna på kvällen.  men vem vet. den kanske också har vänt på dyngnet precis som vi ungdomar brukar göra när vi har sommarlov.

en sak till som är mysigt är väl ändå vädret som vi har nu. not! hatar regna förutom när jag sitter i bilen.
nej nu har allsång börjat hör jag. så jag får väl grypa ner i soffan. det kan jag lova, det är mysigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0